WhatsApp izgubio milione korisnika zbog uslova korištenja

Tech

WhatsApp izgubio milione korisnika zbog uslova korištenja

Zbog veoma loše objašnjenog ažuriranja uslova korištenja usluga, milioni korisnika aplikacije WhatsApp napustili su tu platformu i prešli na alternativne poput "Signala" i "Telegrama".

Napuštanje platforme bilo je toliko veliko da je WhatsApp bio primoran da primjenu novih uslova, koji su bili predviđeni za 8. februar, pomeri za 15. maj, kako bi se korisnicima objasnile promjene koje se uvode, piše BBC, prenosi RTS.

Tokom prve tri nedjelje januara, Signal je stekao sedam i po miliona novih korisnika, a Telegram čak 25. WhatsApp je od osme po popularnosti aplikacije u Velikoj Britaniji pao na 23. mesto, prenosi Guardian.

S druge strane, Signal 6. januara nije bio ni među 1.000 najpopularnijih aplikacija u Velikoj Britaniji, ali je već do 9. januara bio najpreuzimanija platforma u zemlji.


Direktorka javnih politika WhatsApp-a za Evropu, Bliski istok i Afriku, Nijam Svini, rekla je da vjeruje da je egzodus povezan sa ažuriranjem uslova usluge kompanije.

Kako je navela, ažuriranje treba da omogući novi skup funkcija u vezi sa poslovnim porukama i „razjasni i obezbijedi veću transparentnost“ oko postojećih politika kompanije.

„Nema promjena u našem dijeljenju podataka sa Facebookom bilo gdje u svijetu“, naglasila je Svini.

WhatsApp bezbjedniji od Telegrama?

Na društvenim mrežama raširio se stav da nova politika privatnosti WhatsApp-a daje toj platformi pravo da čita poruke korisnika i informacije predaje svojoj matičnoj kompaniji „Facebook“.

„Želimo da budemo jasni da ažuriranje smjernica ni na koji način ne utiče na privatnost vaših poruka s prijateljima ili porodicom“, saopštio jeWhatsApp na svom web-sajtu.


Ironično, naglašava Guardian, na neki način WhatsApp je više usredsređen na privatnost od svog konkurenta Telegrama. Primenjuje „end-to-end“ šifrovanje koje sprječava pružaoca usluga da pristupiti korisničkim porukama. To se podrazumeva za svako ćaskanje, osim na ono između korisnika i velikih preduzeća.

Telegram, međutim, uključuje tu vrstu šifrovanja za „tajne razgovore“, opciju koju korisnici moraju aktivno odabrati za svaki pojedinačni kontakt. Takva ćaskanja „namenjena su ljudima koji žele veću tajnost od prosječnog momka“, objašnjava se u često postavljenim pitanjima na portalu Telegrama.


Dodaj komentar na ovu vijest